SPC: įgyvendinus valdymo struktūros pertvarką – geresnės darbo sąlygos

 

Panevėžio socialinių paslaugų centrui (SPC) įgyvendinus valdymo struktūros pertvarką vyksta ir pirmieji pokyčiai: mažinami darbuotojų darbo krūviai, tęsiama darbo užmokesčio peržiūra, daugiau dėmesio skiriama darbo saugai.

„Išsiplėtus teikiamų paslaugų spektrui bei siekiant stiprinti paslaugų kokybę dar pernai buvo nuspręsta keisti valdymo struktūrą. Daug metų trukę aptarnavimo procesai nebeatitiko šiandienos realijų ir reikalavimų. Dabar kur kas stipriau orientuojamės į visuomenės poreikius, atskirų klientų lūkesčius, interesus. Klientų aptarnavimo grafikas tampa lankstesnis, o paslaugos labiau pritaikomos prie konkretaus žmogaus reikmių. Atsirado galimybė didinti kontaktinio darbo trukmę, trumpėja laikas nuo paslaugos paskyrimo iki jos teikimo pradžios“, – sako SPC direktorė Lina Kazokienė.

SPC socialines paslaugas teikia įvairioms žmonių grupėms: senyviems asmenims ir jų šeimoms, neįgaliesiems ir jų šeimoms, likusiems be tėvų globos vaikams, socialinės rizikos, vaikus globojančioms šeimoms bei kt.

„Paslaugų kokybę lemia socialinis darbuotojas, jo padėjėjas, todėl skiriame daug dėmesio jų darbo sąlygoms gerinti. Atsiras naujų aptarnaujančio personalo etatų, peržiūrimas krūvis. Pernai kliento namuose teikusiems paslaugas darbuotojams tekdavo 10 ir daugiau žmonių. Šiemet priartėjome prie socialinės apsaugos ir darbo ministro rekomenduotos normos – 7 klientų. Liepos 1 d. įsigaliojus naujiems teisės aktams, pokyčių laukia ir su šeimomis dirbančių socialinių darbuotojų. Atsiras nauja atvejo vadybininko pareigybė, daugiau darbų bus atliekama komandiniu principu“, – teigia L. Kazokienė.

Pasak SPC direktorės, toliau peržiūrima darbo užmokesčio sistema, kai kurie žmonės sulauks didesnių algų. Pernai 5-30 proc. darbo užmokestis pakeltas daugiau nei 60 proc. darbuotojų. Tai vidutiniškai sudarė (atskaičius mokesčius) 45 Eur žmogui. Šiemet algos kils atsižvelgus į atliekamų funkcijų sudėtingumą, vidutinio darbo užmokesčio dydį kitų miestų tokio pat pobūdžio įstaigose.

Darbo sąlygos gerės ir stiprinant darbuotojų saugą. 2017 m. nuo nelaimingų atsitikimų apdrausta 20 socialinių darbuotojų. Šiemet – dar 65.

„Tai pirmi sprendimai, tačiau negalutiniai. Numatyta daugiau darbų, susijusių ir su paslaugų teikimu, ir su darbo organizavimu“, – sako L. Kazokienė.